Actele necesare pentru declararea decesului unei persoane
Pentru a ridica documentele de la primarie, aveti nevoie sa prezentati urmatoarele acte:
- certificatul constatator al decedatului;
- buletinul sau cartea de identitate a persoanei decedate;
- certificatul de nastere al persoanei decedate;
- livretul militar, in cazul in care persoana decedata este de sex masculin.
Certificatul constatator al decesului poate fi eliberat numai dupa 24 de ore din momentul decesului.
In cazul in care decesul a avut loc din cauze violente, constatarea decesului se va face de catre o echipa de la Institutul Medico-Legal.
Certificatul de deces se obtine in baza actelor mentionate mai sus, de la Primarie.
Pentru inregistrarea decesului se va prezenta o ruda de gradul I (sot, sotie, parinti sau copii), cu actul de identitate.
Inregistrarea deceselor care au o cauza naturala se face in termen de 3 zile, iar decesele care au o cauza violenta in termen de 24 de ore, cu avizul procuraturii. Nerespectarea acestui termen se pedepseste conform legii in vigoare.
In caz de moarte violenta, pe langa actele mentionate mai sus, declarantul va prezenta si:
- certificatul medical constatator de deces eliberat de Institutul Medico-Legal (IML);
- dovada pentru aprobare eliberata de parchet sau politie, dupa caz.
In cazuri extreme, in care decesul nu a fost declarat si inregistrat in termenul legal, intocmirea actului de deces se face numai cu aprobarea parchetului.
“Noi incercam sa facem despartirea de cei dragi suportabila !”